Παρασκευή 16 Μαρτίου 2012

Fawaz Gruosi: Ο αυτοκράτορας των διαμαντιών


Όταν συνάντησα τον Fawaz Gruosi την τρίτη μέρα του περασμένου φεστιβάλ Καννών, στο lounge του οίκου De Grisogono στο ξενοδοχείο Martinez, κι αφού όπως κάθε γυναίκα, περιεργάστηκα θαμπωμένη (κυριολεκτικά) τις διαμαντένιες δημιουργίες του που βρίσκονταν σε μικρές βιτρίνες στο χώρο, είχα σκοπό να τον ρωτήσω πώς ένας αυτοδημιούργητος άνθρωπος μπορεί να χτίσει μία αυτοκρατορία. Ποια είναι τα βήματα για την επιτυχία; Υπάρχει μυστικό; Δεν το ρώτησα. Γιατί τα πάντα στη ζωή του έγιναν τυχαία.

Γιορτάσατε μία δεκαετία παρουσίας στο Φεστιβάλ Καννών. Ποια είναι η σύνδεση μεταξύ του κινηματογράφου και της δικής σας τέχνης;Όπως όλα στη ζωή μου έτσι και αυτό έγινε τυχαία. Βρισκόμουν στις Κάννες πριν από 10 χρόνια και σκεφτόμουν να ξεκινήσω κάτι εδώ, κυρίως για να ευχαριστήσω κάποιους φίλους μου. Στην αρχή, εξυπηρετούσα μόνο 50 άτομα. Στη συνέχεια, έμειναν ευχαριστημένοι και αποφασίσαμε να λειτουργήσουμε πιο επαγγελματικά και με το πέρασμα του χρόνου έγινε αυτό που έγινε. Ο κινηματογράφος είναι λάμψη, είναι πολυτέλεια. Εγώ συνδέω τη λάμψη με τον οίκο μου, και κυρίως στις Κάννες, στη διάρκεια του φεστιβάλ. Αυτό έχει αποτέλεσμα γιατί προσκαλούμε τους καλύτερους πελάτες μας, διασκεδάζουμε, προσκαλούμε εν δυνάμει πελάτες, διασκεδάζουμε και με αυτούς, και κάθε χρόνο έχουμε περισσότερο κόσμο. Κάποτε ζητούσα από γνωστούς μου να προσκαλέσουν άτομα στις Κάννες και τώρα συμβαίνει το αντίθετο: όλο και περισσότεροι μας ζητάνε να έρθουν κι εμείς αναγκαζόμαστε σε κάποιους να αρνηθούμε.



Πώς η παιδική σας ηλικία επηρέασε το πάθος σας για τα κοσμήματα;
Και πάλι, έγινε τυχαία. Δεν είχα σκεφτεί ποτέ να γίνω κοσμηματοποιός, πίστευα ότι είναι ένα επάγγελμα για τις γυναίκες, όχι για μένα. Όταν ήμουν 18 ετών, σταμάτησα τις σπουδές μου και η μητέρα μου θύμωσε πολύ. Μου είπε ότι θα πρέπει να βρω δουλειά μέσα σε δύο μήνες και μετά θα διακόψει το χαρτζιλίκι μου. Μετά από δύο μήνες, δεν είχα βρει δουλειά και σταμάτησε να μου δίνει χρήματα. Τότε αναγκάστηκα να κάνω κάτι. Πήγα σε ένα κοσμηματοπωλείο και ζήτησα δουλειά. Στην πορεία αγάπησα αυτό το χώρο και ήμουν πολύ τυχερός που χάρη σε αυτό έχτισα τον οίκο De Grisogono και έφτασα εδώ. Όλα στη ζωή μου έγιναν τυχαία. Με τους φίλους μου, με τις συζύγους μου, με τη δουλειά μου. Ποτέ δεν έκανα σχέδια κι ακόμη δεν κάνω. Ξέρω ότι είναι δύσκολο να με πιστέψεις, όμως δεν δουλεύω για τα χρήματα, αλλά γιατί αγαπώ αυτό που κάνω.
Όλες οι δημιουργίες βασίζονται σε δικές σας ιδέες;
Ναι, τα πάντα είναι δικές μου ιδέες. Λειτουργώ με βάση τη δημιουργικότητα, την καινοτομία, τη λάμψη και το πάθος.


Τι προσόντα πρέπει να έχει κάποιος για να εργαστεί δίπλα σας;
Στο δημιουργικό κομμάτι και στο σχεδιασμό των κοσμημάτων δεν συνεργάζομαι με κανέναν, είμαι μόνος μου. Στα υπόλοιπα, θα πρέπει να αγαπάει αυτό που κάνει, να έχει καλή διάθεση απέναντι στους ανθρώπους. Για μένα είναι πολύ σημαντικό να αισθάνομαι μία «σύνδεση» με τους ανθρώπους. Λειτουργώ με το ένστικτο. Μπορώ να συνεργαστώ με οποιονδήποτε έχω καλή επαφή.
Από πού αντλείτε έμπνευση;
Από τη φύση. Από τον ουρανό, τα δέντρα, τα ζώα, τα λουλούδια. Όλα μου δίνουν ιδέες για το πώς να αναμειγνύω τα χρώματα. Λατρεύω τα χρώματα, είναι όλη η ζωή. Για τα σχήματα, παρατηρώ τα πάντα. Ακόμη κι ένα σταχτοδοχείο μπορεί να μου δώσει μία ιδέα για ένα σχήμα ενός κοσμήματος. Οτιδήποτε δω γύρω μου μπορεί να μου δώσει ιδέες. Πηγαίνω κατευθείαν στο γραφείο μου και αρχίζω να το σχεδιάζω. Κάποιες φορές έχει αποτέλεσμα, κάποιες άλλες όχι.

Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που παρατηρείτε σε μία γυναίκα;Σίγουρα την εμφάνιση, σίγουρα τα ρούχα της, αλλά το σημαντικότερο είναι η αύρα της, αυτό που εκπέμπει από το πρώτο δευτερόλεπτο. Δεν έχει σημασία τη φοράει ή πώς τα συνδυάζει, ούτε να έχει κοσμήματα. Τα κοσμήματα είναι σαν τα ρούχα. Σημασία έχει πώς τα φοράς, τι εκπέμπεις, αν έχεις σιγουριά ή ανασφάλεια, αν έχεις χαρακτήρα.
Ποιος είναι ο ρόλος των κοσμημάτων στην ομορφιά, το στυλ και την κομψότητα μίας γυναίκας; Μία γυναίκα που δεν φοράει κοσμήματα…
…Μπορεί να είναι εξίσου όμορφη. Τα κοσμήματα βοηθάνε αλλά δεν κάνουν τη διαφορά. Είναι όπως μία γυναίκα που φοράει ένα φόρεμα haute couture. Βοηθάει στην εικόνα της, είναι πιο εντυπωσιακή αλλά δεν κάνει τη διαφορά. Όλα αυτά τα ρούχα, τα κοσμήματα, το μακιγιάζ βοηθάνε, αλλά το βασικότερο είναι ο χαρακτήρας. Θα περίμενες να σου πω όλες αυτές τις βλακείες ότι τα κοσμήματα είναι πολύ σημαντικά και κάνουν όλη τη διαφορά στην εμφάνιση μίας γυναίκας. Αλλά εγώ δεν λειτουργώ έτσι και ο κόσμος δεν είναι ηλίθιος για να το πιστέψει αυτό.

Ποιο είναι το πιο πολύτιμο (για εσάς) κόσμημα που έχετε δημιουργήσει;Το πιο πολύτιμο είναι πάντα αυτό που έχω στο μυαλό μου και δεν έχω δημιουργήσει ακόμη. Αυτό μου δίνει ενθουσιασμό και ανεβάζει την αδρεναλίνη μου. Με κρατά δημιουργικό να σκέφτομαι πώς αυτό που έχω στο κεφάλι μου θα υλοποιηθεί, πώς θα γίνει αυτό για το οποίο δεν ξέρει κανείς τίποτα. Αυτά που έγιναν, έγιναν. Προχωράμε παρακάτω.
Ποιο είναι το πρώτο κόσμημα που σχεδιάσατε;
Ήταν ένα κόσμημα που έφτιαξα το πρώτο εξάμηνο της δημιουργίας του De Grisogono. Αρχικά, η εταιρεία δημιουργήθηκε για να αγοράζει και να πουλάει κοσμήματα. Στη συνέχεια, όμως, ήθελα να κάνω κάτι διαφορετικό, να πουλάω δικά μου προϊόντα. Πολλοί με εγκατέλειψαν γιατί θεώρησαν ότι είμαι τρελός μιας και δεν είχα σχεδιάσει ποτέ στη ζωή μου. Έτσι ξεκίνησα. Και μέχρι σήμερα ποτέ δεν αντέγραψα τον εαυτό μου. Πάντα δημιουργώ κάτι διαφορετικό. Δεν θέλω να γίνω ένας βαρετός δημιουργός.

Με τι κριτήρια επιλέγετε τις μούσες σας;Δεν έχω ακριβώς μούσες. Συνεργάζομαι με μοντέλα και ηθοποιούς, που στο τέλος της ημέρας, είναι όλες φίλες μου. Είναι ο χαρακτήρας τους που μετράει, η αύρα τους, το πώς «κολλάνε» με μένα. Τόσο απλά.

2 σχόλια:

  1. Πολυ ωραια συνεντευξη!
    Εγινα μελος στο μπλογκ σου. Αν θες γινε κ εσυ στα δικα μου.
    Ευχαριστω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστώ πολύ, ναι θα τα παρακολουθήσω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Write me your comments