Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου 2013

A frozen experience

Ή αλλιώς, ένα ηλιόλουστο πρωινό στην Παγωμένη Ανταρκτική. 
Αν αποφάσιζα να ζήσω μια πραγματική, αληθινή, ριψοκίνδυνη περιπέτεια, τότε θα πήγαινα ένα ταξίδι στην Ανταρκτική. Όχι μόνο γιατί είναι πολύ ελκυστική η σκέψη ότι θα βρίσκομαι ακριβώς στον "πάτο" της υδρογείου σφαίρας, αλλά κυρίως γιατί θα ήθελα (αν, λέμε, το τολμούσα) να δω ποιες θα είναι αντοχές μου αλλά και ποιες οι σκέψεις μου και τα "άγχη" μου, όταν μπροστά μου θα απλώνεται το απόλυτο λευκό και φυσικά, το ενδεχόμενο μιας χιονοθύελλας ανά πάση στιγμή. Τι θα σκεφτόμουν για τη ζωή, για το μέλλον, για τους ανθρώπους; Πόσο μικρά θα μου φαινόντουσαν τα προβλήματα της καθημερινότητας; Πόσο θα εκτιμούσα τον ήλιο και το μήλο μου και την αναπαυτική μου πολυθρόνα; Θα ήθελα άραγε να γίνω κι εγώ ερευνήτρια και να προσφέρω κάτι παραπάνω στον κόσμο αυτό ή θα ήθελα να γυρίσω τρέχοντας πίσω, 
στο σπιτάκι μου; 

Εμείς -δηλαδή, εγώ, η φίλη μου και συνάδελφος Μαρία και η γνωστή magic mom Angie- ξεκινήσαμε (και ολοκληρώσαμε) αυτή την περιπλάνηση με το χαμόγελο στα χείλη. Τέτοιος ενθουσιασμός, ούτε τα παιδάκια του δημοτικού που ανά γκρουπ ξεναγούνταν δίπλα μας. Καθεμία, βέβαια, εστίαζε σε διαφορετικά κομμάτια της έκθεσης. Η Μαρία κοιτούσε τα πρακτικά θέματα -πώς θα φτιάξουμε σκηνή, τι θα κάνουμε αν πονέσει το δόντι μας και τέτοια- και η magic mom κοιτούσε τα συναισθήματα των ταξιδιωτών, πώς νιώθουν εκεί. Εγώ ήμουν κάπου στη μέση, ήθελα να δω και τα μεν και τα δε για να έχω δική μου άποψη.   Δείτε παρακάτω μερικά από αυτά που είδαμε κι εμείς, και για ακόμη περισσότερα επισκεφθείτε την έκθεση. Αξίζει!
 Μερικές λεπτομέρειες για τους τρόπους που μπορείς να περιποιηθείς τον εαυτό σου σε περίπτωση τραυματισμού. Μέχρι να βρεις έναν γιατρό, φυσικά (θα τον βρεις;).
 Το δωμάτιο πανικού. Μόλις λίγα τετραγωνικά μέτρα, με τη θερμοκρασία στους -10 βαθμούς κελσίου, όπου στα τρία λεπτά περίπου που παραμείναμε (έστω για τις φωτογραφίες) παγώσανε τα γόνατά μου.  


 Λεπτομέρειες του ερευνητικού σταθμού και μέρη του εξοπλισμού τους 
(μπότες, ρούχα, χάρτες). Αλήθεια, θα μπορούσατε να είστε πυροσβέστης;

 Από τα πιο ενδιαφέροντα σημεία της έκθεσης, οι πραγματικές ιστορίες/μαρτυρίες ανθρώπων που πήγαν στην Ανταρκτική και αποκαλύπτουν λεπτομέρειες -από ιατρικά θέματα, μέχρι το στήσιμο μιας σκηνής- από την παραμονή τους στο παγωμένο τοπίο. 
 Κατηγορίες ζώων, φυτών, πιγκουίνων. 
 Ας κάνουμε έναν απολογισμό. Ποιος θα τολμούσε αυτό το ταξίδι; Πολλά χαμόγελα βλέπω.
 Info: Παγωμένη Ανταρκτική, Κέντρο Πολιτισμού "Ελληνικός Κόσμος". 

2 σχόλια:

  1. Well Natalia,that looks very interesting,and stunning pictures but i don"t need to imagine what it would be like in the Antartic,I know!!!it would be hell on earth!!!
    I don"t want to take a risky trip....going up the Eiffel tower is risky enough for me...and i didn"t by the way,scared of heights lol!!!
    The idea of a tent anywhere is hell...never mind in the Antartic!!!
    I am a very un-adventurous creature of comfort!!
    Very pleased that you all enjoyed youselves though.Good to see something like this in Athens.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. This exhibition comes straight from London, Susan!
      I see your point, and I also won't let my comfort easily. But if I do it, I want to live a true adventure! I don't mean by that that I would do something that may harm me, but to enjoy a very different situation!!! I ll let you know if I ever do it!!! xxx

      Διαγραφή

Write me your comments