Περίπου 20 χρόνια υπολογίζω πως είχαν περάσει από την πρώτη και τελευταία, μέχρι τώρα, επίσκεψή μου στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, στα πλαίσια κάποια σχολικής εκπαιδευτικής εκδρομής. Τον τελευταίο χρόνο, που αποφάσισα να ανακαλύψω σαν τουρίστρια την Αθήνα, προκειμένου να την αγαπήσω ακόμη περισσότερο (όντως, συνέβη αυτό), είδα ή ξαναείδα μέρη και αρχαιολογικά μνημεία που προσπερνούσα ή που επίσης είχα να δω από παιδί. Στην άδεια Αθήνα του Δεκαπενταύγουστου (της Κυριακής 16 Αυγούστου, για την ακρίβεια), μια βόλτα στο Μουσείο ήταν ό, τι καλύτερο για να αισθανθώ ξανά τουρίστρια στην πόλη, ταξιδεύτρια σε άλλη εποχή, με λίγα μόνο βήματα.
Μπήκαμε στο μουσείο περίπου στις 2 το μεσημέρι, βγήκαμε 4 ώρες αργότερα, λόγω κούρασης κυρίως, παρά εξάντλησης των εκθεμάτων. Το Μουσείο απαριθμεί, όπως διάβασα, 11.000 εκθέματα.
Οι χώροι του Μουσείου καλύπτουν έκταση 8.000 τμ. όπου φιλοξενούνται οι πέντε μόνιμες συλλογές του: η συλλογή Προϊστορικών Αρχαιοτήτων, η Συλλογή έργων Γλυπτικής, η Συλλογή Αγγείων και Μικροτεχνίας, η Συλλογή έργων Μεταλλοτεχνίας και αυτή των Αιγυπτιακών και Ανατολικών Αρχαιοτήτων.
Αριστερά: Αμφορέας της γεωμετρικής περιόδου από την Αθήνα, 760-750 π.Χ. Δεξιά: Μαρμάρινο άγαλμα κούρου της αρχαϊκής εποχής από το Σούνιο, 600 π.Χ.
Ελληνιστική περίοδος: Χάλκινο άγαλμα αλόγου και μικρού αναβάτη, από τη θάλασσα
κοντά στο ακρωτήριο Aρτεμίσιο της Eύβοιας, 140 π.Χ. Το έργο είναι γνωστό ως ο Tζόκεϋ του Αρτεμισίου.
Η Συλλογή Χαλκών του Εθνικού Αρχαιολογικού
Μουσείου αποτελεί μία από τις πλουσιότερες στον κόσμο συλλογές χάλκινων
πρωτότυπων έργων
Μαρμάρινη οστεοθήκη σε σχήμα σαρκοφάγου, πιθανότατα από τη
Λυκία, 150-200 μ.X.: Στη μία μακρά
πλευρά παριστάνεται το ζεύγος των νεκρών και στο κέντρο η Aφροδίτη αναγράφει τα
ονόματά τους σε ασπίδα, υποβασταζόμενη από ερωτιδέα. Δεξιά βρίσκονται ο
Bελλερεφόντης με το φτερωτό Πήγασο. Στη δεύτερη μακρά πλευρά εικονίζεται
αριστερά η αρπαγή του Παλλαδίου από τον Διομήδη και τον Oδυσσέα, ενώ δεξιά η
Aφροδίτη και ένας ήρωας πλαισιώνουν τρόπαιο. Στη μία στενή πλευρά Kένταυρος
παλεύει με γενειοφόρο άνδρα και στην άλλη ένας Σάτυρος και ο τραγοπόδαρος θεός
Παν υποβαστάζουν το μεθυσμένο Hρακλή.
Αριστερά: Ελληνιστική Περίοδος- Mαρμάρινο άγαλμα του Ποσειδώνα, από τη Mήλο, Kυκλάδες 125-100 π.Χ. Δεξιά: Γυναικείο
άγαλμα από παριανό μάρμαρο, του τύπου με διπλωμένα χέρια κάτω από το στήθος. Aμοργός, Πρωτοκυκλαδική II Eποχή (2800-2300 π.X.). Πρόκειται για μοναδικό έργο, αφού είναι το μεγαλύτερο σε
μέγεθος από τα μέχρι σήμερα γνωστά δείγματα της Kυκλαδικής πλαστικής και
σώζεται ακέραιο (ύψος 1,52 μ.).
Μαρμάρινος κούρος από την Κέα, 530-520 π.Χ, ύψος 2.07μ.
Άλλοι αρχαιολογικοί χώροι
Ρωμαϊκή Αγορά - Στοά του Αττάλου, Αθήνα
All Greek -Olympieion &
Acropolis photodiary
Επίσκεψη στο Μουσείο Μπενάκη / Benaki Museum Visit & more
Delphi Ancient Ruins - Στο ιερό του Απόλλωνα
Delphi Museum photodiary
Ρωμαϊκή Αγορά - Στοά του Αττάλου, Αθήνα
All Greek -Olympieion &
Acropolis photodiary
Επίσκεψη στο Μουσείο Μπενάκη / Benaki Museum Visit & more
Delphi Ancient Ruins - Στο ιερό του Απόλλωνα
Delphi Museum photodiary
Μπράβο σας, υπέροχη ανάρτηση!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρόκειται, κατά τη γνώμη μου, για το ομορφότερο/σπουδαιότερο μουσείο στον κόσμο και ο Δίας ή Ποσειδώνας είναι ο ωραιότερος αρχαίος θεός!
Eυχαριστούμε για την υποστήριξη mm! και για την παρότρυνσή σου...
Διαγραφή